Uselt Radiosporten!

Under helgen har jag vistats nere i mörkaste Småland och på grund av dröjsmål hann jag inte ta mig upp till Solna i tid till avspark för AIK:s hemmamatch mot Helsingborg.

Inte nog med att AIK bjöd på en usel prestation (igen) jag fick följa eländet via Radiosporten genom bilradion. Som om det inte vore nog med elände var det dubbelsändning eftersom Hammarby spelade SM-final i handboll mot Skövde i Globen.

Således hoppade man under större delen av sändningen mellan de två matcherna, vilket kanske är begripligt eftersom det trots allt verkar finnas de som är intresserade av handboll. Vad som dock inte ät begripligt är att man, sedan handbollsmatchen var över och det konstaterats att bajen tagit sitt sm-guld, fortsatte att rapportera från globen ("nu springer de ärevarv"), alltmedan kommentatorerna endast upprepade sådant som de sagt under matchen ("ett fantastiskt målvaktsspel") - ingen ny information tillkom överhuvudtaget. Detta trots att det återstod nästa tjugo minuter av matchen på Råsunda!

Där fick vi alltså sitta och höra kommentatorerna upprepa sig i oändlighet om en redan avslutad match på Globen alltmedan fotbollsmatchen fortfarande pågick. Riktigt, riktigt uselt radiosporten!

En glädjande anekdot från helgen utgörs dock av att jag i matsalen på Värnamo Folkhögskola som jag besökte som hastigast, fick se att någon med hjälp av en schablon målat trycket från en av AIK:s supportertröjor på väggen:

"Allmänna Idrottsklibben - Vi är överallt!"

Quod erat demonstrandum.

Kommentarer
Postat av: Jim

Jag tror inte det är första gången, däremot brukar radiosparten vara bättre än andra aktörer.

Postat av: Bengt

På rekomendation har jag gått in på din blogg.
Jag har låst uppifrån och ner och funnit din blogg mkt intressant(utom när det gäller sport)!Blir inte riktigt klok på vilken ståndpunkt du har. Om du går in på min blogg så kommentera bara om du tycker den är bra el. dålig för jag kommer inte att klara av att debattera i skrift med dig. Du är för skiklig tror jag då jag har en helt annan stil i min blogg.

2007-05-07 @ 21:17:48
URL: http://bengtalfred.bloggagratis.se/
Postat av: Cliff Hanger

Vad är väl en sketen match i allsvenskans serielunk mot en fantastisk SM-final signerad Hammarby IF? Inte mycket.
http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/2007/05/sm-guld-sm-guld-sm-guld.html

2007-05-09 @ 21:13:41
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Andreas

Som tur var missade du inte mycket, jävla skitmatch. Tyvärr missar jag BP-matchen på Stadion på lördag, men jag ska gå på Halmstadsmatchen därefter.
Du som äter fisk och länkar till Världsnaturfonden, kom ihåg deras fiskguide över hotade och icke hotade fiskar. http://www.wwf.se/source.php?id=1076399

2007-05-09 @ 21:37:39
Postat av: Hannele

Vad är det för poäng att spela eller lyssna, om man inte får höra om ärevarvspringadet?

2007-05-12 @ 10:37:33
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Lars Anders Johansson

Jim: Förvisso är det så.

Bengt: Kul att du gillar vad jag skriver!

Cliff Hanger: I rest my case...

Andreas: Som jag förstod spelade de bättre än i föregående matcher.

Hannele: Inte medan den andra matchen fortfarande pågår.

2007-05-12 @ 20:17:33
URL: http://slott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback