Kör upp i Örnsköldsvik!

Jag skrev häromdagen om hur vanligt det är att folk försöker fuska till sig körkort genom att låta andra skriva teoriprovet i deras ställe eller göra uppkörningen åt dem. Ett betydligt mindre riskfyllt sätt att kringå höga krav, ett sätt som efter vad jag förstår är lagligt, är att helt enkelt åka till någon av de platser i Sverige där det är enklast att köra upp. Skillnaderna är nämligen betydande.

Svårast att köra upp är det enligt Vägverkets undersökning i Helsingborg, Malmö och Farsta. Enklast är det att klara sig i Örnsköldsvik där hela 67 % av aspiranterna klarar sig.

Så sitter du och är nervös inför din uppkörning och överväger att göra en fuling och låta någon annan göra provet åt dig, ta det säkra före det osäkra och packa dig iväg till norra Sverige. Men gör det snart, jag misstänker att Vägverket inte är helt nöjda med de stora regionala skillnaderna...

Kommentarer
Postat av: Peter

Jag tyckte iofs inte att uppkörningen var särskilt svår i Stockholm heller...

2007-05-16 @ 16:24:11
Postat av: Lars Anders Johansson

Peter: Bevisligen finns det folk som har problem med uppkörningen så till den milda grad att de är beredda att fuska. Frågan är om de borde ha körkort överhuvudtaget...

Postat av: Moe

Jag har fan kört upp 7 gånger, 8 på måndag när jag ska köra upp i Malmö. Jag har under alla dessa års försök klarat 3 teori prov och 2 halk körningar, pga att tiderna gått ut. Jag kan köra men deras krav är alltid ogrundade och orättvisa, dessutom är jag alltid fruktansvärt nervös vilket de inte verkar vilja ta hänsyn till. Det är alltid någonting de ska påpeka och kuggar en sen för någon liten skitsak. Jag vet inte till hur stor del det beror på att jag heter Mohamed, men jag jag pallar snart inte med denna skiten, men jag behöver det för ett sommarjobb, annars hade jag gett upp det förlängesen!

2007-05-17 @ 11:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback