Friterat eller inte?

Medias minne är kort. Publikens likaså. är det någon mer än jag som minns hur man häromåret varnade för snabbmatens, särskilt dess friterade inslags, cancerframkallande egenskaper?

Idag kan vi läsa att skräpmaten, och särskilt de de friterade inslagen, kan
minska cancerrisk! Rapporterna kring den cancerframkallande maten känns ungefär lika tillförlitliga som de om olika bantningskurers effektivitet. Trött blir man hursomhelst.

Den konspirationsteoretiskt lagde skulle rentav kunna få för sig att frityroljornas cancerbekämpande egenskaper kanske rentav är påhittat av den snabbmatslobby som numera gör allt för att framställa sina produkter som såväl miljövänliga som hälsomsamma...

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag går på devisen: Jag äter vad jag gillar.
Nyttigt eller ej, det känns inte skönt i kroppen när jag ätit friterat. Får liksom ont i magen. Men ibland är det klart att det är gott. Så den komplotten biter inte på mig :-)

Postat av: Hannele

Friterat i kokosolja är hälsosamt.

2007-06-11 @ 20:45:51
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Lars Anders Johansson

Emma: Jag tycker bara att dte är så tröttsamt med alla dessa varningar och rekommendationer hit och dit!
Hannele: då får vi börja med det!

2007-06-12 @ 10:51:35
URL: http://slott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback