Ännu mer förmynderi!

Även i Hudiksvall är myndigheterna ute med sina pekpinnar. Där är det tobaken som de syndfulla medborgarna skall hållas borta ifrån med tvångsåtgärder, åtminstone om de är anställda inom kommunen. Jag är ingen stor vän av tobak och jag tyckte faktiskt att det blev en befrielse när krogarna införde rökförbud. Hetsjakten på rökare har emellertid drag av masspsykos över sig.

- Naturligtvis får du gå ut och röka men den tiden får du arbeta in, säger kommunens personalchef Maria Larsson till Hudiksvalls Tidning.

Är vi snart tillbaka i den gamla goda tiden när man klockade arbetarnas toalettbesök också? Sen kan man fråga sig hur snusförbudet kommer in i bilden. Hur minskar snusandet arbetsförmågan? Vilken tid skall snusarna arbeta in enligt Maria Larsson?

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag röker inte, men det där med att man ska arbeta in rökpauserna är riktigt förolämpande för rökare! Jag tror inte rökarna jobbar sämre än icke-rökare, alla brukar ju ta kaffepauser och rökarna brukar kombinera det hela. Och även om rökarna röker oftare än andra dricker kaffe så tror jag ändå inte att de får mindre gjort under dagen bara för det, faktiskt! Tvärtom kanske!

2007-04-24 @ 14:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback