Vingklippt finns i handeln och får fina recensioner!

Nu finns skivan äntligen ute i handeln! Gå in och beställ den via din lokala skivhandlare eller beställ den direkt på nätet via CDON!

VINGKLIPPT

Översvallande recensioner har vi fått också, bland annat från Musikindustrin och Arbetarbladet.

Releasefesten på Katalin häromveckan blev mer än lyckad! Tack alla ni som var där och gjorde det till en oförglömlig kväll! Ve, er som missade det! Bilder från releasespelningen utlovas inom kort.

På torsdag spelar Lars Anders Johansson Band på Norrlands Nation här i Uppsala. Gratis inträde men kårleg krävs.

Hjärtligt välkomna alla som har tid och möjlighet!

För övrigt så får ni gärna gå in och rösta på vår låt "Rosor och törnen"  Popradion så länge som vi ligger kvar på listan!



Kommentarer
Postat av: Peter

Kul! Synd att man missade releasefesten bara. Hoppas att många köper skivan!

2007-10-01 @ 20:32:44
Postat av: Inga-Stina Westman

Va kul! Den skivan måste jag höra! (gammal CD-recensent som jag är. Fast då var det klassiskt.)
Vingklippt? Själv brukar jag underteckna alla mina brev med en fågel! (bara själva vingarna. Streckfågel.)
Läs gärna mitt inlägg på din blogg om två giganter som lämnat oss! (skrev den häromdan.)
Själv låter jag mer som Povel Ramel...(kvinnlig d:o)

2007-10-01 @ 23:54:32
Postat av: Moa

Underbart att skivan äntligen finns i handeln!

2007-10-02 @ 09:17:33
Postat av: Inga-Stina Westman

Hörde dom 4 låtarna på Myspace. Ovanlig stil! Rosor och törnen, har du skrivit texten själv? Den låter så gammaldags! (lite grann som min gamle anfader Frans Michael Franzén, skalden som satt i Svenska Akademien. Han skrev mycket om söta flickor, bubblande champagne och romantisk kärlek. Fast när han blev "frälst" och senare biskop så blev det mer texter i stil med Bereden väg För Herran. Hans mest kända dikt - förutom Bereden väg - är "Människans anlete"!)
Mina föräldrar var bönder. Hurra för dom! (snart slut på det allmänna bondeföraktet hoppas jag. Vad vore vi utan dom? Svar: döda av svält!)
När jag hade hört Våldsverkaren tänkte jag "Vi har nog fått en ny Bellman!"
Skitbra gitarrist förresten! (bra grupp överhuvudtaget. Bra arr. Påminner om gamla 70-talsgruppen Contact i vissa låtar.)

2007-10-04 @ 11:49:55
Postat av: Ella

Jag har röstat. Synd att man inte kan ge alla poäng till samma låt.

Grattis till succén!

Postat av: Lars Anders Johansson

Peter: Det hoppas jag med!

2007-10-11 @ 15:21:35
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Lars Anders Johansson

Inga-Stina Westman: Vingklippt syftar givetvis på armskadan jag ådrog mig förra sommaren. Hatsar vidare för att svara på din tidigare kommentar!

2007-10-11 @ 15:23:02
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Lars Anders Johansson

Moa: Säg åt alla dina vänner att inhandla den! =)

2007-10-11 @ 15:23:47
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Lars Anders Johansson

Inga-Stina Westman: Jo, jag har skrivit texten till "Rosor och törnen" alldeles själv. Bondeföraktet är ett märkligt fenomen eftersom Sverige sen gammalt är ett jordbruksland. "En ny Bellman" - det var inget dåligt omdöme! =)

2007-10-11 @ 15:25:36
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Lars Anders Johansson

Ella: Visst är det beklagligt! =) Fortsätt gärna rösta så länge som vi ligger kvar!

2007-10-11 @ 15:26:28
URL: http://slott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback