Se hur hela Camden står i lågor

Camden market står i lågor. Det är tydligen en mycket omfattande brand dessutom. Visst sticker det till i ett gammalt punkrockhjärta när en legendarisk stadsdel som denna förgås i lågor. Jag får trösta mig med att mina personliga minnen från Camden under 2000-talet inte var särskilt stimulerande för punkromantik. Samma krimskrams som på alla andra sunkiga marknader världen över. Möjligen lite slitnare människor som hängde där. Faktum är att Camden är att likna vid Punktshopen vid Sergels torg, bara större. Vi får väl se vad den renande elden kan åstadkomma. Kanske är det rentav någon gammal punknostalgiker som i besvikelsen över områdets förfall tagit till zippotändaren?

Kommentarer
Postat av: Håkan

Camden är inte vad det har varit (inte ens för branden vill säga).

2008-02-10 @ 11:48:49
Postat av: Tant Eva

det har du säkert rätt i men för en som aldrig varit punkare är det en fascinerande syn med alla pensionerade punkare som ännu hängde kvar - punkutstyrsel till bebisar och konstnärligt utstyrda försäljare som trots mitt medelsvenssonutseende (50+) är så jättetrevliga. men visst finns/fanns det mycket turistkrams åxå
ska bli spännande att se hur det funkar i framtiden...

2008-02-11 @ 09:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback