I kulturens finrum...

Föreningen Musikens hus vänner här i Uppsala har tagit det visa beslutet att förära mig ett stipendium för mitt projekt att tonsätta Erik Axel Karlfeldts dikter. Stipendiepengarna kommer att användas till en kommande skivproduktion.

Stipendiet delades ut i Uppsala konsert och kongress förra torsdagen i samband med gitarrfestivalen. Tillsammans med de övriga stipendiaterna och andra inbjudna förtärde jag snittar och champagne i den märkliga postmodernistiska byggnadens, i mitt tycke något sterila, VIP-rum på sjunde våningen.

Kommentarer
Postat av: thomastvivlaren.se

Gratulerar! Grattis till de positiva recensionerna också (åtminstone i Ergo)!

Postat av: Lars Anders Johansson

Thomas Tvivlaren: Tack så mycket! (Men vad är det för fel på recensionerna i Arbetarbladet och Musikindustrin?)

2007-10-11 @ 17:34:13
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Fredrik

Gratulerar!

2007-10-13 @ 21:37:57
Postat av: Inga-Stina Westman

Jo jag kom att tänka på en sak - nu i Nobelprisets dagar. Fick inte Erik Axel Nobelpriset? Jovisst fick han väl - efter sin död? (s.k. posthumt Nobelpris.) Rätta mig om jag har fel! (har jag rätt är detta sorgligt bortglömt. Jag menar om inte ens JAG minns riktigt!) (jag är en riktig kulturknutte haha. Kände Horace en gång. Fast när han blev invald i Akademien dög inte jag längre...)

2007-10-15 @ 14:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback