Charmtrollet Sjödin.

Förra SSU-ordföranden Anna Sjödin nekas resning i högsta domstolen och ingen är förvånad förutom Anna Sjödin själv som hela tiden har hävdat att hon är oskyldig. Huruvida hon är skyldig eller inte har jag ingen aning om. Krogvakters trovärdighet i såna här sammanhang känns ofta låg och att medierna redan från början förklarat henne skyldig torde snarare vara ett uttryck för många journalisters vällust när de har chansen att klämma åt en politiker än något annat.

Jag undrar dock om inte bilden av Anna Sjödin hade varit en annan i medierna, ja om hon inte rent av kanske hade fått sin önskade resning, om hon bara bemödat sig lite grann om att göra ett sympatiskt intryck?


Kommentarer
Postat av: Christoffer

sjäv tycker jag att detta visar på beteendet från sjödin att man är "mer jämlik än andra"

HD tar upp väldigt få av alla mål som överklagas och det ska oftast till grova fel eller prejudicerande omständigheter för att ett mål ska upp.

Inget va dessa omständigheter finns. så varför gnäller Sjädin ? "Det känns förfärligt. Jag undrar om de är rädda för att det ska visa sig att jag har rätt?"

snacka om och lägga orden i munnen på folk.

/C

Postat av: Uffe Lund

Tycker det helt underbart njutfullt att äntligen se en sossepamp falla för sina egna regler hon varit med och pådyvlat vanliga medborgare!

Detta är likhet inför lagen, men nej det skall ju inte gälla oss sossar tycker brottar-anna tydligen

hahaha patetisk människa

2007-03-27 @ 14:47:18
Postat av: Lars Anders Johansson

Christoffer: Onekligen är det så.

Uffe Lund: Har jag på något sätt försvarat Anna Sjödin?

2007-03-27 @ 14:57:23
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: charlie

jag tycker det är intressant att svd.se först citerade Annas ord "Det är åt helvete, jag undrar vad dom är rädda för?" och sedan retucherade till "Det känns förfärligt ..... " Det är dags för denna vulgära tant att gå vidare i livet..

2007-03-27 @ 14:59:09
Postat av: Lars Anders Johansson

Charlie: haha, absolut!

2007-03-27 @ 14:59:54
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Charles

Detta är föga förvånande, och väldigt rätt. Att Anna Sjödin, som hon påstår själv, skulel ha "rätt", skulle i indiciekedjan innebära att, som Hakelius så briljant säger det, innebära att en konspiration bestående av poliser, kroggäster, anställda, media och hela det svenska rättsväsendet var del i en konspiration styrd av dörrvakter. Och det dröjer inte länge förräns man hittar dussintals med sprickor i hennes bild av saken. Sen när är en övervägande majoritet av gästerna på en sunkkrog i mittersta knivsöder någonsin konspirerande högersympatisörer?

2007-03-27 @ 15:00:03
Postat av: Lars Anders Johansson

Charles: Jag har aldrig påstått att jag tror på Anna Sjödin, bara att jag med säkerhet inte kan veta hur det ligger till eftersom jag inte satt mig in i hela undersökningen.

2007-03-27 @ 15:05:25
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Messer

Varför får inte läkaren och poliserna komma till tals var gång våldsfyllot beskyller dom för lögn i världens principlösaste media..

2007-03-27 @ 15:18:14
Postat av: Pontus

Charles: Sunkkrogen i det här fallet var Crazy Horse och ligger på norrmalm.

2007-03-27 @ 15:19:16
Postat av: Micke!

Jag tycker att någon tidning ska hänga ut henne som den brottsling som hon är och låta offren komma till tals.

JAG SKA ALDRIG MER LÄSA METRO, om Anna Sjödin ska skriva där!!!

2007-03-27 @ 15:28:46
Postat av: Peter Stenberg

Skärpning grabbar!
Det som hänt är förjäkligt och alla vet ju att vakten skrattar hela vägen till jobbet där han kan fortsätta misshandla folk som han är van vid i sina kretsar, efter att med polisens(!) hjälp fått stöd för sitt tilltag och sen slagit blå dunster i ögonen på rättsväsendet.

Tyvärr funkar inte rättsystemet alls, de som arbetar på domstolarna har ingen koll.
Dessutom är verkligheten sådan som Anna beskrivit den och vakter beter sig godtyckligt, svinaktigt och omoralskt. Tyvärr även rättsväsendet i form av polisen som nästan alltid tar vakternas parti i sådana situationer.
Alla unga kroggäster vet ju att: Bråka inte med en vakt, gnäll inte, försök inte få din rätt etc etc - för det går inte och du riskerar få en propp + en natt i fyllecell. - Ska det vara så?

Att lilla berusade Anna skulle ha slagit ner en kampsport tränad nykter vakt faller ju på sin orimlighet. (det vet alla som går ut på nätterna)

2007-03-27 @ 15:56:41
Postat av: andersk

Efter vad jag minns av Anna Sjödins krognotor var det en ganska stor mängd alkohol som konsumerades. Kan det vara så att hon inte minns att hon kallat vakten för "Svartskalle" (eller vilket tillmäle det nu var...)? Jag vet själv att jag gjort saker jag inte minns när jag någon gång varit pinsamt full.
En annan fråga är ju - varför skulle krogen kasta ut ett gäng trevliga ungdomar som beställer i baren och är trevliga? Jag tror knappast att någon av barens personal kände igen sällskapet och kastade ut dem bara för att de kom från SSU?

2007-03-27 @ 15:56:47
Postat av: noctivagus

Ja med tanke på Annas sätt att bete sig lyser det skyldig om henne. Mer osympatisk person måste vara svårt att få tag i. Att hon i samma vända lyckas bli av med sitt körkort pga fortkörning spär bara på en redan dålig framtoning. Litar jag på henne? Knappast. På domstolen? Absolut!

2007-03-27 @ 16:07:38
Postat av: Muppen

Peter Stenberg: "Lilla Anna"? Kvinnan är byggd som en sovjetisk stridsvagn och bastant nog för att passa in i en uppställning med östtyska kulstöterskor. Hon har dessutom spelat rugby på elitnivå. Jag skulle nog säga att en intoxinerad Anna Sjödin förmodligen ger fördel Anna i brottarcirkeln mot en dörrvakt, inte tvärtom.

2007-03-27 @ 16:17:25
Postat av: Muppen

Peter Stenberg: "Lilla Anna"? Kvinnan är byggd som en sovjetisk stridsvagn och bastant nog för att passa in i en uppställning med östtyska kulstöterskor. Hon har dessutom spelat rugby på elitnivå. Jag skulle nog säga att en intoxinerad Anna Sjödin förmodligen ger fördel Anna i brottarcirkeln mot en dörrvakt, inte tvärtom.

2007-03-27 @ 16:17:35
Postat av: Deckard

Peter, Det är lite smösött när SSU:s webkommando rycker ut med första dygnets vulgärpropaganda.

Vilken kampsport var det AT-läkaren tränade sa du?
"Lilla berusade Anna", har du sett rugbyspelerskan någon gång?

Hon var så packad at hon inte minns att hon skrikit könsord till poliserna och alla andra som råkade stå nära henne.

Att fästa någon som helst tilltro till ett praktfyllo är svagsinnt.

Hon söp till, radhusrassen och såssepampen kom ut samtidigt och hon fick den behandling man får när man slåss med vakter.

2007-03-27 @ 16:25:45
Postat av: Muppen

Deckard; Ingen idé att försöka övertyga vänstersekteristerna. De tror väl till och med stenhårt på att snutarna skall ha smusslat in en avsliten polisbricka i händerna på fyllot för att sätta dit henne för egenmäktigt förfarande...

2007-03-27 @ 16:28:26
Postat av: Janne

Jahapp..håller med , varför kasta ut folk som sköter sej å spenderar pengar på ett ställe? Om man däremot är aspackad o gapig har dom ju anledning att åtgärda saken. så går det när man ärså full
att man inte vet vad man gör.Fylleanna borde ägna
sej åt sina alkoholproblem istället för att anklaga domstolarna

2007-03-27 @ 17:39:44
Postat av: Klas

Faan vilka bra inlägg här. Har skrattat oavbrutet nu i 10 minuter. Det hela blir ännu roligare av att någon enstaka person faktiskt inbillar sig att Anna Sjödin råkat ut för ngn slags orätt. Visst vimlar det av korkade vakter, men i det här fallet behövs inga gissningar om vem som gjort bort sig.

2007-03-27 @ 18:39:15
Postat av: Marcus S

Uffe håller med dig!

2007-03-27 @ 21:55:52
Postat av: dah

Det måste ändå ha funnits någon anledning till att hon skickades in i en fyllecell. Omhändertagna personer hamnar bara i fylleceller vid en redig fylla. Och då kan man nog inte fästa någon större tilltro till hennes uppfattning om vad som hände, då hennes uppfattningsförmåga var kraftigt grumlad av alkohol.

2007-03-27 @ 22:03:35
Postat av: dah

Det måste ändå ha funnits någon anledning till att hon skickades in i en fyllecell. Omhändertagna personer hamnar bara i fylleceller vid en redig fylla. Och då kan man nog inte fästa någon större tilltro till hennes uppfattning om vad som hände, då hennes uppfattningsförmåga var kraftigt grumlad av alkohol.

2007-03-27 @ 22:07:24
Postat av: Rune

Klar hon är skyldig och många andra fyllon inom SSU, men nu hade vi tur och ordföranden åkte dit! Tack svenska rättssamhället för att ni nuförtiden även fäller (s)-politiker när de bryter mot lagen. Hade Danielsson varit kvar hade regeringsrätten helt säker friat Sjödin. Välkommen till folkhemmet!

2007-03-28 @ 04:07:02
Postat av: Lars Anders Johansson

Svarar alla: Ni tycks alla ha tagit det faktum att jag inte vill leka domstol i min blogg som intäkt för att jag försvarar Anna Sjödin eller hävdar att hon är oskyldig, det gör jag inte och har aldrig gjort. Det har jag förklarat i flera kommentarer oven, men det tycks ha gått er förbi. Mitt inlägg handlar om Anna Sjödins ytterligt osympatiska aproach i medierna, men det tycks också ha gått er förbi. Läsglasögon någon?

2007-03-28 @ 14:42:12
URL: http://slott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback