Låt oss slippa!

Aldous Huxleys mardrömssamhälle i "Brave new world", George Orwells dystopi i "1984" och Karin Boyes skräckvision i "Kallocain" har alla det gemensamt att de skildrar samhällen där staten och det offentliga reglerar medborgarnas privatliv in i minsta detalj. Till och med kärlekslivet underkastas myndigheternas planläggning och granskning. När RFSU nu efterfrågar en sexminister är det inte utan att man får dystopiska vibbar. Låt oss slippa politisk klåfingrighet också i sängkammaren!

Kommentarer
Postat av: Tova

Jag måste säga att jag till 100% gillar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

Postat av: buy essays online

It's not right to use such ways of solving problems. There are a lot of better things wich can help.

2011-11-25 @ 13:05:19
URL: http://custom-essay.ws/custom_essay.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback