Att lära känna sitt tangentbord.

Mitt gamla exemplariska tangentbord har gått till de sälla jaktmarkerna (eller var nu teknologiska prylar tillbringar evigheten). Anledningen: en förvisso estetisk vattenkaraff från IKEA (paradoxalt med något estetsikt från IKEA, inte sant?) sprack på ett mycket märkligt sätt.

En spricka bildades häromdagen bakom och runt själva handtaget (man säger väl inte "öra" när det handlar om en vattenkaraff?). Oventandes om denna sprickbildning placerade undertecknad vattenkaraffen framför mig på datorbordet, alldeles ovanför tangentbordet. En knapp halvtimam senare upptäcker jag att bordsytan förvandlats till en sannskyldig sjö och att små kristallklara katarakter flöt ned i tangentbordets innandömen. vis av tidigare erfarenheter skakade jag ur tangentbordet, torkade ur detsamma oh ställde det på tork. Förgäves. Tangenbordet var bortom all räddning. Lagom till kvällen drog det sin sista suck.

Emedan en bloggare utan tangentbord är att likna vid en fäktare utan värja var jag tvungen att snabbt skaffa mig ett nytt. Detta är gjort och frukterna av detsamma har ni kunnat skåda under de senaste dagarna. En oerhört frustrerande konsekvens av tangentbordbytet är emellertid att felslagsfrekvensen stigit påtagligt. Versaler förvandlas till gemener och vice versa, bokstäverna byter plats med varandra i helt vardagliga ord, vissa bokstäver faller bort och andra smyger sig helt opåkallat in. Förhoppningsvis kommer det att lösa sig med tiden, men i nuläget är vi inte helt överens, mitt nya tangentbord och jag.

Kommentarer
Postat av: Peter

Du borde köpa ett vattentätt tangentbord!

2007-05-20 @ 13:55:56
Postat av: Anna

Jag tycker i och för sig att IKEA har en hel del rätt snygga grejer, dte gäller bara att kunna sålla.

2007-05-20 @ 13:57:33
Postat av: Lovisa

Hur är det med din skadade arm egentligen? Och tar det inte
väldigt lång tid att skriva alla texter med en hand, eller hur gör du?! :)

2007-05-20 @ 17:57:43
Postat av: Blackout

Förr eller senare händer det, maken har råkat ut för fenomenet ett par gånger (lätt rusig skall tilläggas) men då har det handlat om vin (1:a gången)och grogg (2:a gången). Tangent X gick under flera månader inte att använda, tryckte man på den blev det X av alltsammans.
Sedan köpte jag egen dator.

Postat av: Pia

är det inte typiskt manligt....det där att man måste lära känna en teknisk pryl. Jag menar vi kvinnor vi bara kan....dessutom....ett tips, det finns muggar ned lock på där man surplar i sig innehållet. Garanterat blötfri för stackars tangentbordet :)

2007-05-20 @ 21:02:45
URL: http://www.zanahoria.blogg.se
Postat av: Lars Anders Johansson

Peter: Haha, det vore ju en idé!
Anna: Jag hittar sällan snygga grejor där, men visst, det finns säkert undantag.
Lovisa: Det är inte bra med min skadade arm, tackar som frågar. Ännu sju månader kvar innan jag vet om den sista operationen givit något resultat. Jag skriver huvudsakligen med en arm.
Blackout: Det kanske är mer begripligt när det är vin och grogg man spiller ut. Iofs tycker jag att man skall hålla sig borta från datorn i berusat tillstånd.
Pia: Jag är skeptisk.

2007-05-20 @ 21:18:58
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: karin

Jag hade också en sån där estetisk tillbringare, från IKEA. Jättefin, men det hände samma sak med den som med din, sprickor. Skillnaden var att jag såg den i tid. Det enda roliga jag kunde göra då var att spola ömsom varmt och ömsomt kallt vatten på sprickan och se hur den spred sig i olika riktningar. Det liksom skar sig nya vägar i glaset varje gång jag bytte temperatur på vattnet. Vackert och ändå lite spännande. Till slut letade sig en spricka runt hela halsen så det gick att lyfta av den. Men, då var det inte lika roligt längre. Den gick till återvinningen och det var inget mer med det. Men jag kan gott tänka mig att köpa en ny. De är väldigt vackra att ha blommor i.
//tudlu

2007-05-23 @ 19:45:26
Postat av: ReynaJordan21

Start your paper creating and do not have knowledge the proper way to finish that? You not have to worry, just <a href="http://www.exclusivepapers.com/buy-the-essay.php">buy the essay</a> in Internet and be sure that your <a href="http://www.exclusivepapers.com/custom-research-papers.php">custom research papers</a> are written by experts.

2012-02-29 @ 12:46:19
URL: http://www.exclusivepapers.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback