Rickard på linjen.

Idag har SvD en lång intervju med AIK:s tränare Rickard Norling och den lugnar mig något inför den kommande allsvenska säsongen. Sedan andraplaceringen förra året  har AIK en helt annan press på sig än när vi nykomlingar från Superettan. Norling verkar dock ta det hela med ro:

- Skyddsnäten är borta. Jag trivs med det eftersom det är utvecklande.

Överhuvudtaget ger Norling det stabila och samlade intryck som man väntat sig efter att i två säsonger stå lugn som en filbunke i sin kostym vid sidlinjen. På frågan om han någonsin känner ett behov av att i kliva över gränsen och leva ut sina känslor under matcherna svarar han:

- Nej, jag är sån som jag ser ut. Jag befinner mig i ett tillstånd av fullständigt lugn så att jag kan fatta rätt beslut. Skulle jag explodera någon gång på en match beror det på att min fru och jag haft det jobbigt några dagar eller på något liknande, inte på en händelse på planen.

Med Norling och Novakovic vid rodret finns det gott hopp inför Allsvenskan 2007. Jag gläds åt att de bägge har ytterligare fem år på sina kontrakt. Kom igen Gnaget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback