Dödlig diet.

Nyligen konstaterades det att det absolut bästa sättet att undvika fetma var att äta enligt den så kallade Atkindieten som går ut på att minimera mänden kolhydrater. Detta var resultatet av den första riktigt genomgripande utvärderingen av olika bantningsmetoder. När man då trodde att bantningskriget skulle vara över en gång för alla kommer plötsligt nya rön. De emotsäger visserligen inte de tidigare men visar på nya faror.

Forskare vid Uppsala universitet har visat att medelålders kvinnor som äter enligt Atkinsmodellen, det vill säga undviker kolhydrater och äter proteinrik mat, riskerar ett förkortat liv. Studien bygger på enkätsvar om matvanor från drygt 42.000 kvinnor i Uppsala sjukvårdsregion. Kvinnorna har följts upp under i snitt tolv år sedan de besvarade frågorna.

Själv tillhör jag de hurtiga tråkmånsar som inte tror på bantning utan att en sund livsstil med blandad kost och aktivt motionerande främjar såväl hälsan som figuren.


Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Jag tillhör den mindre tråkiga skara som tror att det kan krävas någon form av diet för att komma tillrätta med sakernas tillstånd. Dessutom har jag synpunkter på slutsatserna i artikeln i ett eget inlägg i ämnet.
(kommentarförsök nr 2)

Postat av: frktjatlund

Jag tillhör den mindre tråkiga skara som tror att det kan krävas någon form av diet för att komma tillrätta med sakernas tillstånd. Dessutom har jag synpunkter på slutsatserna i artikeln i ett eget inlägg i ämnet.
(kommentarförsök nr 2)

2007-03-27 @ 21:01:59
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Lars Anders Johansson

frktjatlund: Ska läsa dina synpunkter!

2007-03-28 @ 14:42:56
URL: http://slott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback