Skönt att det är på en söndag.

Jag måste tillstå att jag drog på munnen när jag pingade ett inlägg på nyligen.se och utsattes för ett matematiskt problem i vad som utgavs för att vara en antispamåtgärd. När man klickade vidare kom givetvis förklaringen: "april, april". Annars är jag inte så överväldigad av första aprillurendrejerier. Det är en form av humor som känns ungefär lika kul som "har du hört den förut" eller ståuppkomik...

Skönt att datumet ifråga infaller på en söndag så att många besparas påfrestande försök till roligheter på sina arbetsplatser och skolor. Nu får vi hålla till godo med att dragas vid näsan av våra nära och kära samt uppgivet sucka åt tidningarnas skämtsamheter...

Kommentarer
Postat av: cleo

Oj, jag tycker det är jättekul med första aprilskämt! Och nyligen.se lyckades verkligen lura mig, jag blev helt kallsvettig när jag inte förstod hur jag skulle räkna ut det och det stod att det är lätt för vanliga människor...

Postat av: Hannele

En dag per år är väl inte så farligt, vi hade en fin dag.

2007-04-02 @ 12:58:20
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback