Skål Göteborg!

Visst finns det något oerhört skönt i att slå IFK Göteborg? Efter premiärens fiasko mot Kalmar FF var det dessutom i högsta grad nödvändigt för Gnaget att visa framfötterna i bortamötet mot Götet. Frustrerande var det dock att Wilton Figueiredo var tvungen att vänta ända tills 87:e minuten med att göra 2-1 målet.

Tyvärr kunde jag inte själv ta mig ner till Götet för vad som brukar vara säsongens bortaresa, men jag fick inlevelsefulla rapporter via mobiltelefon från såväl matchen som från stenkastningen utanför där Göteborgs "goa göbbar" visade prov på det gemyt och den öppenhet som man eljest annars gärna slår sig för bröstet om.

Noll sju femtioåtta går tåget - nå, äntligen
Inget större fel på Götet egentligen
Bor man här länge, så blir man kanske van...
noterar jag tacksamt och far mot Sta´n.
Skål för den staden - Skål Göteborg
Där kan man vandra ostört på både gator och torg!

Bajen nästa.

Kommentarer
Postat av: cleo

Nämen, vad är det här för geografisk mobbning??? Visste inte ens att det hade gått en match, inte heller att IFK förlorat. Men om jag vetat det så hade jag hållt på Blåvitt. Så klart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback