Gnäll om gnällande för gnällandets skull.

Hej igen allihop!

Vad skönt att åter kunna skriva här i Slottet i saknadens dalar, efter den gångna veckans strul. Förhoppningsvis är det över för gått, emedan man hoppas att Blogsoft lärt sig sin läxa och kommer att försöka ligga lite före med kapaciteten. Min uppmaning kvarstår dock, att man separerar oss som betalar för att våre bloggar ska fungera reklam- och problemfritt från dem som gratisbloggar med sina sidor nedsmutsade av annonser. Köper man en  tjänst så har man rätt att ställa krav.

Därför är det underligt att läsa i
kommentarerna på Blogsofts informationssida hur upprörda gratisbloggarna är över att vi som betalat för oss låtit vår frustration komma till uttryck. Om man inte bryr sig om huruvida ens blogg är oanvändbar under en vecka eller om man inte bryr sig om att man gör reklam för gud vet vad, så är det upp till var och en.

Men köper man en tjänst så har man rätt att få det man betalar för. Varför då dessa upprörda tongångar från snyltarna, med ordval som ”dagens I-landsproblem” och ”skaffa er ett liv”? Varför blir ni så stötta av att vi vill ha det vi betalar för?

Bryr ni er inte mer om ert skrivande är mitt tips att ni lägger ned era bloggar och frigör serverutrymme, så att vi slipper såna här problemsituationer i framtiden. Liksom vi slipper läsa ert gnäll för gnällandets egen skull.

Nu har jag gnällt klart.


Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Jag håller fullständigt med. Betalar man ska man få bättre service än de som bloggar gratis. Och om man "skaffat sig ett liv", varför bryr man sig överhuvudtaget om att kommentera infosidan.

(av slentrian fortfarande gratisbloggare ....)

Postat av: Lars Anders Johansson

frktjatlund: Jag förstår inte varför folk blir så provocerade av att människor blir upprörda när de inte får vad de betalar för. De som gnäller på folk som gnäller är de värsta gnällarna. Frågan är då bara var jag hamnar som gnäller på dem som gnäller på dem som gnäller...

2006-12-14 @ 16:12:14
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Klart att vi som betalar i första hand ska ha valuta för våra pengar... sedan kommer snyltarnas tur. Om det blir nåt över alltså.

Och förfördelade gnällspikar finns alltid. Liksom de som aldrig fattar något över huvud taget.

2006-12-14 @ 18:02:03
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Trolda

Det känns onekligen lite för gnälligt här...=)

Du har naturligtvis alldeles rätt ! Och man BLIR frustrerad - oavsett om du betalar eller ej...

Trolda - obetalbar!

2006-12-14 @ 18:02:30
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Lars Anders Johansson

Nina på Johangården: Det som jag inte förstår är varför de som inte bryr sig om att bloggen krånglar blir så förbannade på dem som betalar och bryr sig.

Trolda: Inte sant!

2006-12-14 @ 19:29:56
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Annaa M

Jag tycker inte förstaklasspassagerarna på tåg skulle behöva drabbas lika hårt av förseningar och sånt heller som de som åker andra klass och snyltar på rälsen. Det borde finnas särskilda garantier på flyget också. Inte bara champagne utan även olycksgarantier på vissa platser.

Över huvud taget tycker jag pöbeln ska veta sin plats.

Nä men över huvud taget. Gratistjänsten är ju först och främst bara gratis för att den är reklamfinansierad. Jag har inte uppfattat att de som betalt bort reklamen också betalar för oss andra och därmed har rätten att kalla andra snyltare. Utomordentligt trist om man uppfattas som sådan.

När man väljer en tjänst förutsätter man att den ska fungera, gratis eller betald.

2006-12-15 @ 15:56:14
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Lars Anders Johansson

Annaa M: Du missförstår mig: Det jag reagerat mot är att gratisbloggarna (jag klickade mig igenom de olika bloggare som skrivit kommentarer på infosidan) var så upprörda över att folk var sura över att blogsoft krånglade.

Tendensen var tydlig: De som betalat för sig var upprörda över att blogsfoft krånglade, de som inte betalat för sig var upprörda över att folk var upprörda.

2006-12-15 @ 19:40:19
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: cleo

Sedan jag fått en vidrig dansande kyckling, som fick mig av vilja kräkas, som reklam på min sida tillhör även jag de betalandes skara. Detta har i sin tur lett till en ändrad inställning när det krånglar, nu känner jag mig upprörd, men när jag inte betalade kände jag mig irriterad... Jag tycker också att de borde ligga före i sin planering vad gäller kapacitet. Jag håller med Anna, ordet "snyltare" för de som väjer en reklamfinansierad tjänst känns inte rätt.

2006-12-21 @ 08:37:20
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Lars Anders Johansson

cleo: ordet "snyltare" känns helt rätt när gratisbloggarna inte tolererar att de som betalar för sig blir upprörda för att de inte får vad de betalar för.

2006-12-22 @ 13:12:31
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: K

Jag håller med dig fullständigt också, givetvis har man rätt att ställa krav om man har betalat för något.

//Gratisbloggare.

2006-12-29 @ 08:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback